„W dzieciństwie niewiele zależy od nas samych wiele zaś od tych, którzy są z nami.” ~ prof. B. Rocławski

 

założyciel Przedszkola "Tygrysek ED"mgr Elżbieta Dudek-Ruszildyrektor przedszkola i żłobka, neurologopeda i nauczyciel.
Jest absolwentką filologii polskiej UJ, studiów podyplomowych  w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ oraz  logopedii i neurologopedii na AFM w Krakowie. Do pracy w przedszkolu oprócz logopedii przygotowały ją również studia  na kierunkach wychowanie przedszkolne i zarządzanie w oświacie. Ciągle się uczy, w tym wiele od swoich dzieci. Mama Łukasza, Kuby, Jaśka i babcia małej Uli.

„Wychowując swoje dzieci miałam często kłopot ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, gdzie moi chłopcy mogliby się pobawić  zrówieśnikami. Kiedy poszli do przedszkola spotkałam się z przepełnionymi salami, w których bawiło się ponad 25 dzieci. Planując otwarcie przedszkola i żłobka brałam  pod uwagę własne doświadczenia, wiedzę pedagoga i opinie innych rodziców. Pragnę, by „Tygrysek ED” , o którym niektórzy mówią EDek, był kameralnym  miejscem, gdzie rozbudzane są zainteresowania dzieci poprzez zabawę, ciekawe zajęcia, obserwacje, wycieczki  a rodzice mieli wsparcie w wychowywaniu swoich pociech. By personel zapewnił dziecku przede wszystkim troskliwą opiekę ale jednocześnie  zabawę, która rozwija, inspiruje, uczy współpracy z rówieśnikami. By grupy nie były liczne, a miejsce było dzieciom  przyjazne, przypominało dom i najbliższe otoczenie. Być może dlatego, że sama uwielbiam się  uczyć, doświadczać nowego, poszukiwać rozwiązań w trudnych kwestiach, motywuję  personel, by ciągle podnosić kwalifikacje i w miarę możliwości wspieram te starania. Wiem, że praca z małymi dziećmi jest niezwykle wymagająca. By pokonać wątpliwości mamy dewizę „im więcej dasz, tym większą odczuwasz satysfakcję”. Bywało, że coś się nie udało w pełni – coś przegapiliśmy, nie dostrzegliśmy na czas.  Lecz wtedy,  gdy dzieci są uśmiechnięte a rodzice zadowoleni, myślę, było warto się starać, „róbmy swoje, najlepiej jak umiemy wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie”.

mgr Anna Kasprzyk nauczycielka i wychowawczyni  w grupie starszaków  „Tygrysy”.
Do pracy w ” Tygrysku” trafiła, by realizować  praktyki studenckie. Wkrótce się jednak okazało, że świetnie się sprawdza
jako asystentka nauczyciela i ma to „coś” by zostać ulubioną panią.  Zdobyła sobie sympatię nie tylko dzieci lecz także
rodziców.

Ukończyłam  studia magisterskie na kierunku Pedagogika ze specjalnością – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna na Akademii Ignatianum w Krakowie. Do „Tygryska” trafiłam jeszcze jako studenta na praktykę studencką. Tu poznałam specyfikę pracy z dziećmi i stwierdziłam, że praca z  dziećmi sprawia mi ogromną radość. Największy uśmiech na mojej twarzy pojawia się, gdy widzę jak dzieci się rozwijają, a przy tym świetnie bawią. Bardzo zależy mi, aby Państwa dzieci miło i aktywnie spędzały czas w przedszkolu, poznając siebie i otaczający ich świat.”

Teresa Waśniowska wychowawczyni w grupie przedszkolnej „Kotki”. Pomaga najmłodszym dzieciom w nauce samodzielności, jednocześnie organizuje dla nich zabawę.Interesuje się  pedagogiką  Montessori i ukończyła specjalistyczny kurs organizowany przez Polski Instytut Montessori. Nabytą wiedzę i elementy pedagogiki montessoriańskiej wykorzystuje  w pracy na co dzień z dziećmi w żłobku i przedszkolu. Jest matką dwóch nastolatek.

 

 

Alicja Górnisiewiczpomoc nauczyciela w grupie” Tygrysy”.

„Jestem studentką III roku psychologii o specjalności klinicznej w Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach. Jestem także certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych. Do przedszkola Tygrysek trafiłam, ponieważ szukałam pracy w przedszkolu – i szybko przekonałam się, że praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję i radość. Uwielbiam dzieci i każdy dzień spędzony z nimi to dla mnie nowe, cenne doświadczenie.”

 

 

 

Patrycja Bodzioch pomoc nauczyciela w grupie ” Rysie”.

„Jestem studentką pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie im. Frycza Modrzewskiego w Krakowie, a także ratownikiem KPP. Do przedszkola Tygrysek trafiłam ponieważ szukałam pracy w przedszkolu i szybko przekonałam się, że praca z dziećmi daje mi radość i satysfakcję.”

 

 

 

Gabriela Gorczyńskapomoc nauczyciela w grupie ” Rysie”.

„Jestem studentką II roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Praca z dziećmi zdecydowanie rozwija mnie w tym kierunku, a możliwość towarzyszenia im w rozwoju i procesie dorastania mnie satysfakcjonuje i bardzo cieszy. Wraz z moją nauką, chciałabym rozwijać się w kierunku logopedycznym  i pomagać dzieciom w jeszcze lepszej komunikacji.”

 

 

Dorota Polek opiekunka w grupie żłobkowej.

„Jestem mamą 2 dzieci, osobą cierpliwą i odpowiedzialną z zamiłowaniem do pracy z najmłodszymi. Mam wykształcenie średnie oraz ukończyłam kurs opiekunki dziecięcej. Praca w żłobku daje mi wiele satysfakcji, ponieważ mogę wspierać najmłodszych w ich rozwoju i codziennych odkryciach. Jestem kreatywna – chętnie przygotowuję różnorodne zabawy i zajęcia, które rozwijają wyobraźnię i umiejętności maluchów.

Cenię sobie ciepłą,przyjazną atmosferę i zawsze staram się,aby dzieci czuły się bezpieczne i radosne.”

 

Kinga Ochońska opiekunka w grupie żłobkowej.

„Jestem opiekunką w żłobku i każdego dnia z radością spędzam czas z dziećmi. Lubię tworzyć dla nich ciepłą i bezpieczną atmosferę, w której mogą się rozwijać i odkrywać świat. W weekendy studiuję na drugim roku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, co pozwala mi poszerzać wiedzę i umiejętności związane z pracą z dziećmi. Praca z najmłodszymi daje mi ogromną satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju.”

 

 

Katarzyna Kowalik opiekunka  w grupie żłobkowej/woźna.

„Mam wykształcenie średnie. Jestem osobą cierpliwą i pełną empatii, dlatego z ogromną przyjemnością opiekuje się dziećmi. Staram się być każdego dnia pozytywnie nastawiona, co pomaga mi w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu relacji z dziećmi. Jestem mamą dwóch chłopców. Dbam również o porządek i właściwe podanie posiłków. Lubię tworzyć czyste, miłe i przyjazne otoczenie, aby dzieci czuły sie tu jak najlepiej.”

 

 

Beata Sotoła pomoc nauczyciela w grupie ” Kotki”.

„Jestem mamą dwóch nastolatek Mai i Leny. Moją pracę z dziećmi rozpoczęłam od pracy w przedszkolu Montessori, gdzie ukończyłam Kurs z Elementów Montessorii i Kurs z Rodzicielstwa Bliskości.
Pozwoliły mi one odkryć znaczenie więzi bliskości w relacjach z dziećmi, wtedy też zdecydowałam, że to jest właśnie ta drogą, którą chcę iść – zarówno jako rodzic jak również opiekun dzieci.
Praca w przedszkolu daje mi wiele satysfakcji – zawsze staram się aby dzieci czuły się bezpieczne i radosne.
Jestem również instruktorem parku linowego, a także prowadziłam zajęcia alpakoterapii i hipoterapii.”

 

Paulina Hajdus – opiekunka w grupie żłobkowej.

„Jestem osobą ciepłą i serdeczną, mamą trójki dzieci, dla których jestem nie tylko mamą, ale i najlepszą przyjaciółką. Jestem cierpliwa – potrafię ze spokojem i zrozumieniem podchodzić do codziennych wyzwań, praca z dziećmi daje mi duża satysfakcję.”

 

 

mgr Patrycja Sadowska oligofrenopedagog i nauczycielka wychowawczyni  w grupie „Rysie”.

„Skończyłam studia pedagogiczne i od niedawna jestem oligofrenopedagogiem. Jestem również mama chłopca w wieku szkolnym i dlatego z doświadczenia wiem, ile czasu potrzeba poświęcić dziecku. Jako nauczyciel bardzo chętnie pomagam w rozwijaniu umiejętności samodzielności i kreatywności. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji przede wszystkim wtedy, gdy dzieci odwdzięczają się radością i zaufaniem.”

 

 

mgr Justyna Buchała psycholożka

„Ukończyłam studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie, podczas których zdobyłam przygotowanie pedagogiczne. Jestem certyfikowanym Trenerem Umiejętności Społecznych i stale poszerzam swój warsztat doświadczeń poprzez udział w różnych szkoleniach i warsztatach. Obecnie uczestniczę także w wolontariacie w specjalnym punkcie przedszkolnym poświęconym dzieciom w spektrum autyzmu.
Podstawą pracy z dziećmi jest dla mnie zbudowanie bezpiecznej relacji. Stawiam na indywidualne i empatyczne podejście do każdego malucha. Na codzień towarzyszę dzieciom w odkrywaniu emocji, rozwijaniu relacji i budowaniu pewności siebie.”