W domu. Poproś, aby dziecko przyniosło swoje zabawki. Ułóżcie je w jednym rzędzie. Zapytaj o każdą zabawkę: Is it big/small? (Czy jest duża czy mała?). A dziecko odpowiada: YES/NO, It’s small/big. Dodatkowo, policz z dzieckiem zabawki: od jednego do sześciu. Możesz również poćwiczyć poznane dotąd kolory, wskazując na kolorowe elementy zabawek dziecka, np.: Look! It’s pink! (…white, red, blue, yellow, green).Na zakupach. W czasie wspólnych zakupów poproś dziecko o liczenie wkładanych przedmiotów do wózka (ćwiczymy liczenie do sześciu): Count! One!, Two!, Three!, Four!, Five!, Six!W domu. Powtórzcie nazwy kolorów: blue/yellow/pink/green/white/red (niebieski, żółty, różowy, zielony, biały, czerwony) i słownictwo z zakresu higieny z FLASHCARDS Part 1 z serii Leo English Play & Learn: wash your hands/wash your legs/brush your teeth/in the sink/soap (umyj ręce/umyj nogi/umyj zęby/w umywalce/mydło). Ćwiczcie odczytywanie wyrazów, wskazując i nazywając obraz (jedna strona karty), a następnie odwracając go i wymawiając słowo, z przesuwaniem paluszków po napisie (druga strona karty). Zestaw kart do nabycia w sekretariacie szkoły. 

Na spacerze. W trakcie spaceru wydawaj dziecku różne polecenia po angielsku: Run! Stop! Walk! Sit down! Stand up! Go to…! [biegnij, stój, idź, usiądź, wstań, idź do…. Następnie zamieńcie się rolami i niech dziecko wydaje polecenia Tobie.

 

W domu, w łazience. W czasie mycia rąk lub kąpieli śpiewajcie wspólnie piosenkę Wash your hands,wykonując wszystkie czynności, o których śpiewacie.

 

White soap, blue soap, yellow soap, pink.
White soap, blue soap, yellow soap, pink.
Wash your hands!
Wash your hands!
Wash your hands in the sink!
Wash your hands!
Wash your hands!
Wash your hands in the sink!
White sponge, blue sponge, yellow sponge, pink.
White sponge, blue sponge, yellow sponge, pink.
Wash your legs!
Wash your legs!
Wash your legs in the sink!
Wash your legs!
Wash your legs!
Wash your legs in the sink!
White brush, blue brush, yellow brush, pink.
White brush, blue brush, yellow brush, pink.
Brush your teeth!
Brush your teeth!
Brush your teeth in the sink!
Brush your teeth!
Brush your teeth!
Brush your teeth in the sink!

 

W domu. Słuchajcie piosenki One Hand, Two Hands. Zachęć dziecko do wspólnego śpiewania i pokazujcie wymienione w piosence części ciała i czynności.

One hand, two hands, [jedna ręka, dwie ręce]
Shake, shake, shake! [potrząśnij]
One hand, two hands,
Shake, shake, shake!
One leg, two legs,
[jedna noga, dwie nogi]
Hop, hop, hop! [podskocz]
One legs, two legs,
Hop, hop, hop!
One eye, two eyes,
[jedno oko, dwoje oczu]
Blink, blink, blink! [mrugaj]
One eye, two eyes,
Blink, blink, blink!
One ear, two ears,
[jedno ucho, dwoje uszu]
Flap, flap, flap! [dosł. tłum. trzepocz – w tym kontekście tłumaczymy, jako ruszaj uszami]
One ear, two ears,
Flap, flap, flap!
One nose, one nose,
[jeden nos]
Sniff, sniff, sniff! [wąchaj]
One mouth, one mouth, [jedna buzia]
Chew, chew, chew! [żuj]

ONE HAND, TWO HANDS (SONG)WASH YOUR HANDS (SONG)
Na dworze: spacer całą rodziną. Zabierzcie dziecko na wyprawę nad staw do parku lub na wieś, gdzie żyją kaczki (jeśli nie masz takiego miejsca umówcie się, że bawicie się w kaczą rodzinę w domu). Pokaż dziecku kaczuszkę i powiedz: A duck. It’s a duck (to jest kaczka). Powiedz kilka razy: Mummy duck(mama kaczka). Wskazując kaczora powiedz: Daddy duck. Powtarzaj z dzieckiem Mummy duck/Dady duck wskazując na kaczuszki oraz na waszą rodzinę i Baby duck wskazując raz na kaczątko, raz na dziecko. Spróbuj razem z dzieckiem naśladować odgłos kaczek quack, quack, quack a następnie zacznijcie chodzić jak kaczki powtarzając: Walk like a duck, Walk like a duck! Quack, quack, quack…Powtarzajcie wyrażenia I’m Mummy, I’m Daddy wskazując na mamę, tatę oraz I’m Baby wskazując na dziecko. W domu posłuchajcie piosenki: Walk like a duck.Wieczorem. Ścieląc dziecku łóżko zachęć je do tego aby położyło spać również swoje zabawki (misie, lalki). Powiedz dziecku Shhh …, shhh, tiptoe, tiptoe (ciii…, ciii…, chodź na paluszkach i przyłóż palec do ust). Pokaż dziecku jak układać zabawki do snu, dziecko chętnie powtórzy twoje gesty i słowa. Przytul dziecko i powiedz: I love you baby! Podpowiedz dziecku: I love you mummy! Powiedz Sleep Baby, Sleep (śpij) i  pogłaszcz dziecko po główce, przytul je. Pozwól, by dziecko tę samą czynność wykonało w stosunku do swoich zabawek powtarzając do każdej Sleep Baby, Sleep i przytulając je na dobranoc. Razem zaśpiewajcie kołysankę Sleep Baby, Sleep.Powtórz z dzieckiem polecenia: jump, wiggle, roll, clap, eat, drink, hop, wash, sleep, walk (skakać, poruszać, turlać, klaskać, jeść, pić, podskoczyć, myć, spać, iść). Najpierw mówiąc polecenie wykonuj czynność razem z dzieckiem, później coraz mniej podpowiadaj, czekaj chwilę, aż dziecko samo wykona jeśli nie pamięta to podpowiedz gestem… zwiększaj prędkość wraz z nabieraniem przez dziecko wprawy. Posłuchajcie piosenki: Jump, wiggle and roll.Rozłóż w mieszkaniu baloniki koloru: red, yellow, green. Wydawaj dziecku polecenia: jump to red, hop to green, walk to yellow… Posłuchajcie piosenki: Yellow, red.W domu. Zabawa z  My Farm Dominoes z serii Leo English Play & Learn. Znajdźcie obrazki, na których znajdować się będą kaczki. Domino do nabycia w sekretariacie szkoły.

W wolnej chwili. Słuchajcie wspólnie i śpiewajcie kołysankę Sleep Baby, Sleep co wieczór. Niech to będzie Wasza wspólna chwila z Waszą wspólną kołysanką.

SLEEP, BABY, SLEEP! (SONG)WALK LIKE A DUCK! (SONG)