„W dzieciństwie niewiele zależy od nas samych
wiele zaś od tych, którzy są z nami.”
prof. B. Rocławski

założyciel Przedszkola "Tygrysek ED"mgr Elżbieta Dudek-Ruszil – dyrektor przedszkola i żłobka. Jest absolwentką filologii polskiej UJ, studiów podyplomowych  w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ oraz  logopedii na Akademii Ignatianum w Krakowie. Do pracy w przedszkolu oprócz logopedii przygotowały ją również studia  na kierunkach wychowanie przedszkolne i zarządzanie w oświacie. Jest nauczycielem i managerem. Ciągle się uczy, w tym wiele od swoich dzieci. Matka Łukasza, Kuby, Jaśka i babcia małej Uli. 

„Wychowując swoje dzieci miałam często kłopot ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, gdzie moi chłopcy mogliby się pobawić  z rówieśnikami. Kiedy poszli do przedszkola spotkałam się z przepełnionymi salami, w których  bawiło się ponad 25 dzieci.   Planując otwarcie przedszkola i żłobka brałam  pod uwagę własne doświadczenia, wiedzę pedagoga i opinie innych rodziców. Pragnę, by „Tygrysek ED” , o którym niektórzy mówią EDek, był  kameralnym  miejscem, gdzie rozbudzane są zainteresowania dzieci p

oprzez zabawę, ciekawe zajęcia, obserwacje, wycieczki  a rodzice mieli wsparcie w wychowywaniu swoich pociech. By personel zapewnił dziecku przede wszystkim troskliwą opiekę ale jednocześnie  zabawę, która rozwija, inspiruje, uczy współpracy z rówieśnikami. By grupy nie były liczne, a miejsce było dzieciom  przyjazne, przypominało dom i najbliższe otoczenie.
Być może dlatego, że sama uwielbiam się  uczyć, doświadczać nowego, poszukiwać rozwiązań w trudnych kwestiach, motywuję  personel, by ciągle podnosić kwalifikacje i w miarę możliwości wspieram te starania.
Wiem, że praca z małymi dziećmi jest niezwykle wymagająca. By pokonać wątpliwości mamy dewizę „im więcej dasz, tym większą odczuwasz satysfakcję”. Bywało, że coś się nie udało w pełni – coś przegapiliśmy, nie dostrzegliśmy na czas.  Lecz wtedy,  gdy dzieci są uśmiechnięte a rodzice zadowoleni, myślę, było warto się starać, „róbmy swoje, najlepiej jak umiemy wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie”.

mgr Anna Łącka-Zagrodzka – Pani Ania jest nauczycielem wychowania przedszkolnego. Pracuje z grupą starszaków -” Tygrysami” i pełni obowiązki zastępcy dyrektora przedszkola. Jej wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi pomaga jej, by każde zajęcia były ciekawe, przemyślane a dzieci uczestnicząc w nich dobrze się bawiły . Jest miłośniczką p

rzyrody i zwierząt. Podczas zajęć, które prowadzi w grupie straszaków,  często przekazuje wiedzę o otaczającym nas świecie stosując ciekawe eksperymenty i inspirującą zabawę. Jest mamą nastolatki.

mgr Karolina Jaśkowiec – wychowawczyni w grupie średniaków „Kotki”, jest także  nauczycielem wspomagającym. „Ukończyłam studia wyższe z  kulturoznawstwa . Swoją „przygodę” z dziećmi w przedszkolu  rozpoczęłam pomagając chłopcu ze spektrum autyzmu. To sprawiło, że zdecydowałam się na studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki a swoją zawodową przyszłość wiążę z pracą z dziećmi, które wymagają szczególnego wsparcia ze strony opiekuna i odpowiednych zajęć oraz terapii. Praca w „Tygrysku” daje mi możliwość zdobycia takich doświadczeń zawodowych.

 

 lic. Maria Hebda- asystentka  nauczyciela w grupie starszaków ” Tygrysy” oraz prowadząca warsztaty   teatralne.

„Skończyłam studia licencjackie nauczycielskie na Uniwersytecie Pedagogicznym w zakresie Edukacji Artystycznej. Początkowo w przedszkolu  prowadziłam zajęcia teatralne dla dzieci. To doświadczenie spowodowało, że polubi

łam pracę z dziećmi na tyle, by zdecydować o rozpoczęciu nowych studiów, które przygotują mnie do pracy nauczycielskiej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Obecnie studiuje Pedagogikę Przedszkolną i Wczesnoszkolną  na UP w Krakowie. Moje zainteresowania to malarstwo, rzeźba i grafika komputerowa.”

lic. Agnieszka Drąg – nauczycielka w grupie średniaków ” Kotki”.

Jestem studentką Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach na kierunku Pedagogika ze specjalnością „edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna”. Praca w przedszkolu daje mi możliwość wprowadzenia najmłodszych w świat pełen ciekawych a zarazem potrzebnych wiadomości. Uśmiech na twarzy dziecka sprawia mi wielką radość i uświadamia, iż praca, którą wykonuję stanowi dla nich wspaniałą zabawę. W przyszłości chciałabym się realizować w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym”.

 

lic Anna Obrał –  nauczycielka w grupie średniaków ” Kotki”.

Do pracy w ” Tygrysku” trafiła, by realizować  praktyki studenckie. Wkrótce się jednak okazało, że świetnie się sprawdza jako asystentka nauczyciela i ma to „coś” by zostać ulubioną panią.  Zdobyła sobie sympatię nie tylko dzieci lecz także rodziców. „Jestem studentką studiów magisterskich na kierunku Pedagogika ze specjalnością – wychowanie prz

edszkolne i edukacja wczesnoszkolna na Akademii Ignatianum w Krakowie.  Praca w przedszkolu, wśród dzieci sprawia mi ogromną radość. Największy uśmiech na mojej twarzy pojawia się, gdy widzę jak dzieci się rozwijają, a przy tym świetnie bawią. Bardzo zależy mi, aby Państwa dzieci miło i aktywnie spędzały czas w przedszkolu poznając siebie i otaczający ich świat.”

 

Teresa Waśniowska – Pani Teresa jest opiekunką w grupie żłobkowej i asystentem  nauczyciela w grupie przedszkolnej. Pomaga najmłodszym dzieciom w nauce samodzielności, jednocześnie organizuje dla nich zabawę. Interesuje się  pedagogiką  Montessorii i ukończyła specjalistyczny kurs organizowany przez Polski Instytut Montessori. Nabytą wiedzę i elementy pedagogiki montessoriańskiej wykorzystuje  w pracy na co dzień z dziećmi w żłobku i przedszkolu. Jest matką dwóch nastolatek.

 

Joanna Czyż – opiekunka dziecięca, pracuje z najmłodszymi dziećmi i pomaga w przygotowaniu oraz podawaniu posiłków. Ma wiele cierpliwości i empatii, ciągle radosna i uśmiechnięta. Jest ulubioną ciocią, która najmniejsze maluchy tuli i nosi na rękach.

„Mam 22 lat

a jestem studentką Akademii Ignatianum w Krakowie na kierunku Pedagogika ze specjalnością ‚resocjalizacja kreująca’. W pracy w żłobku w ” Tygrysku „najważniejsze dla mnie jest, aby  dziecko czuło się swobodnie i bezpiecznie. W przyszłości chciałabym pracować z dziećmi lub z młodzieżą, szczególnie myślę o pracy w zakładzie poprawczym i pracy z trudną młodzieżą. Interesuję się również  psychologią dziecięcą. „

 

  Karolina Waśniowska- opiekunka w grupie żłobkowej „Misie”.
„Jestem studentką Pedagogiki ze specjalnością – edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. W żłobku pracuję od dwóch lat. Praca z dziećmi przynosi mi wiele radości i satysfakcji. Chętnie pomagam dzieciom odkrywać świat i uczyć się nowych rzeczy. Staram się odpowiadać na potrzeby maluszków, a także wspomagać w tym, co sprawia im trudność. Chce, aby dzieci czuły się bezpiecznie i chętnie przychodziły do przedszkola oraz wychodziły z niego szczęśliwe i uśmiechnięte.”

 

mgr Magdalena Pyzik – ukończyła studia II stopnia w Krakowskiej Szkole Wyższej uzyskując tytuł magistra fizjoterapii. Początkowo pracowała w naszym przedszkolu jako asystentka nauczyciela w grupie przedszkolnej starszej ” Tygrysy”, zawsze aktywnie organizując dzieciom zabawę. Obecnie Pani Magda prowadzi zajęcia gimnastyki korekcyjnej grupowe i zajęcia terapeutyczne indywidualne jako fizjoterapeutka.

 

mgr Karolina Gawluk-  pedagog, logopeda. Ukończyła studia magisterskie na UJ o specjalności pedagogika z terapią        pedagogiczną oraz podyplomowe studia z zakresu logopedii na Akademii Ignatianum.
Logopedia stała się moją pasją, odkąd jej podstawy poznałam na studiach magisterskich. Podjęłam studia podyplomowe w tym kierunku, ale już w trakcie zdobywałam wiedzę w praktyce. Jako terapeuta pedagogiczny mam kilkuletnie doświadczenie w wychowawczej i terapeutycznej pracy z dziećmi w różnym wieku. W obszarze zawodowym szczególnie interesuję się alternatywnymi i wspomagającymi formami terapii, a także holistycznym i twórczym podejściem do pracy. Prowadzenie zajęć z dziećmi daje mi ogrom radości, a każde kolejne spotkanie to nowa, ekscytująca przygoda! Zależy mi na tym, aby zajęcia były dla dzieci równie ciekawe i dopasowane do indywidualnych potrzeb oraz możliwości.”

Justyna Zięba – asystentka nauczyciela w grupie ” Kotki” – „Jestem studentką 5 roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Ignatianum w Krakowie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas praktyk studenckich w przedszkolu i szkole, pracując jako animator w grupie zabawowej dla dzieci w ,,Szkole dla rodziców” oraz  prowadząc zajęcia profilaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze dla dzieci z rodzin z zaburzoną funkcją wychowawczo-socjalizacyjną. Ważne jest dla mnie, by kształtować w dzieciach postawę samodzielności oraz wiary we własne możliwości.  Ponadto chciałabym, aby dzieci mogły zdobywać wiedzę poprzez zabawę, dzięki czemu będą one chętnie przychodzić do przedszkola, a widoczne postępy zadowalać będą nie tylko rodziców ale również mnie.”